SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número57Innovaciones en industrias de alimentos en escuelas agropecuarias de la provincia de Buenos AiresEl rol del transporte aéreo y el turismo en la región Litoral Argentina índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Ciencia, docencia y tecnología

versión On-line ISSN 1851-1716

Resumen

GALINDO, Montiel et al. Método de casos como estrategia didáctica para desarrollar el pensamiento crítico en estudiantes de turismo. Cienc. docencia tecnol. [online]. 2018, n.57, pp.88-110. ISSN 1851-1716.

The development of critical thinking in students is fundamental for them to develop in the workplace. The objective of this research was to identify the contribution of the case method strategy on the development of critical thinking for higher education tourism students. In order to achieve this, there was applied a mixed method approach with embedded and transactional design. The instruments were the critical thinking section of the Individual Generic Skills Test (Olivares and Wong, 2013) and an observation rubric across intervention process. An actual case was chosen to measure interpretation, analysis and evaluation skills. The population of this study was 20 students. The triangulation data analysis was performed to conclude that the case method does develop critical thinking especially on interpretation and analysis.

Palabras clave : Competencies; Case method; Observation; Critical thinking; Tourism.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons