SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número57Inclusión digital educativa en escuelas secundarias argentinas: Un estudio evaluativoEducación virtual en la universidad: un estudio de Investigación-acción para la enseñanza de la asignatura Tecnología educativa índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Ciencia, docencia y tecnología

versión On-line ISSN 1851-1716

Resumen

PAREDES-PARADA, Wladimir. Buenas prácticas en el uso de tecnologías de la información y comunicación (TIC) en universidades ecuatorianas. Cienc. docencia tecnol. [online]. 2018, n.57, pp.176-200. ISSN 1851-1716.

With the Purpose to determine good practices for the management of Information and Communication Technologies (ict) in the teaching process for Higher Education Institutions in Ecuador, a questionnaire was developed and applied to 133 teachers of two Universities and results were grouped by age and types of contracts. Some the relevant results was almost the 80 % of teachers have a full time contract and the ages are between 30 to 54 years old. The most used tools are a pc and projector, followed by virtual education in the Universities platforms The good practice guide proposal in the use of tlp, include smart phones, tablets, social media, online programs office, data warehouse applied to ensure to improvement of teaching and should be considered in the process of recruitment and selection of teachers and researchers in all Ecuadorian Universities.

Palabras clave : ICT; Good practices ICTS; Teaching-learning; Universities; Social media.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons