SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número57Buenas prácticas en el uso de tecnologías de la información y comunicación (TIC) en universidades ecuatorianasUso seguro y responsable de las TIC: una aproximación desde la tecnoética índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Ciencia, docencia y tecnología

versión On-line ISSN 1851-1716

Resumen

GONZALEZ LOPEZ LEDESMA, Alejo Ezequiel; ALVAREZ, Guadalupe  y  BASSA, Lorena. Educación virtual en la universidad: un estudio de Investigación-acción para la enseñanza de la asignatura Tecnología educativa. Cienc. docencia tecnol. [online]. 2018, n.57, pp.201-234. ISSN 1851-1716.

In this paper we present some of the results of a qualitative study, framed in the Action Research design, that seeks to understand the technological and didactic-methodological dimensions of the design and implementation of the subject Educational Technology, belonging to the Degree in Education of the University National of General Sarmiento. In order to display our findings, we first present our theoretical framework, that explains the pedagogical and technological conceptualizations assumed as guidelines in our study. Afterwards, we explain the methodology of the research and the characteristics of the subject that constitutes the object of this work. Finally, we present a technological and didactic analysis that articulates dimensions traditionally linked to the field of Educational Technology, such as hypermedia and collaborative work in virtual learning environments, with methodological dimensions related to teaching.

Palabras clave : Virtual learning environments; University; Action-research; Teaching.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons