SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número3Competitividad y turismo sustentable: El caso de Aguas de San Pedro (San Pablo, Brasil) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Bookmark


Estudios y perspectivas en turismo

versión On-line ISSN 1851-1732

Resumen

NIEFER, Inge Andrea. Visitors benefit Segmentation on Saparagüi Island, Brasil. Estud. perspect. tur. [online]. 2006, vol.15, n.3, pp. 197-219. ISSN 1851-1732.

The study presents the results of a research conducted on the island of Superagüi, Brazil, in order to analyze the visitors profile and implement benefit segmentation by means of two techniques. Benefit segmentation identified five clusters among the visitors: 1) indifferent; 2) non-sociable adventurers; 3) sociable adventurers; 4) enthusiasts; and 5) non-sociable naturalists.

Palabras llave : Ecotourism; Sustainable tourism; Marketing; Visitor's profile; National Park of Superagüi; Benefit segmentation; Clustering.

        · resumen en Español     · texto en Español     · pdf en Español