SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número3Destinos turísticos argentinos en Internet: Un análisis de los sitios gubernamentalesLa inestabilidad del mercado turístico: Desde la perspectiva de una agencia de viajes brasileña índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Bookmark


Estudios y perspectivas en turismo

versión On-line ISSN 1851-1732

Resumen

GOMES DE MORAES, Adriana. Analysis of Promotional Activities Undertaken by Hoteliers in Order to Reduce Seasonality: A Case Study of Balneário Camboriu, Brazil. Estud. perspect. tur. [online]. 2007, vol.16, n.3, pp. 303-322. ISSN 1851-1732.

This paper is the result of a research undertaken at the Brazilian beach resort known as Balneário Camboriu and whose main purpose was to analyze promotional activities made by owner of local hotels in order to reduce seasonality. Results show that hotels have different seasonality rates y try by all means to attract different market segments during the low season by means of promotion in the Internet. Travel agencies and tour operators also play an important role.

Palabras llave : Hotels; Seasonality; Promotion.

        · resumen en Español     · texto en Español     · pdf en Español