SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número2Manejo de residuos sólidos en un evento turístico: Fiesta Nacional de la Uva (RS - Brasil)Análisis de las mejores estrategias de promoción en la web desarrolladas por los destinos turísticos internacionales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Bookmark


Estudios y perspectivas en turismo

versión On-line ISSN 1851-1732

Resumen

REINALDO, Dias. Green Marketing and Tourism. Estud. perspect. tur. [online]. 2008, vol.17, n.2, pp. 76-91. ISSN 1851-1732.

The article intends to show the relevance green marketing has for tourism, in particular to nature-based tourism. At the same time, it points out the risks of the excessive use of strong ecological characters, such as ecotourism and the Amazon amongst others, when associated to a low quality environmental product. It concludes assessing that with the growing importance of natural environmental in the tourism field, the environmental marketing should be used considering the parameters of social responsibility and ethics.

Palabras llave : Marketing; Ecotourism; Green market; Ethics.

        · resumen en Español     · texto en Español     · pdf en Español