SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número2Evaluación multicriterio de los recursos turísticos: Parque Nacional Nevado de Toluca - México índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Bookmark


Estudios y perspectivas en turismo

versión On-line ISSN 1851-1732

Resumen

SALINAS CHAVEZ, Eros  y  MEDINA PEREZ, Norman. The Tourist Product: The Marketing-Mix Column. Estud. perspect. tur. [online]. 2009, vol.18, n.2, pp. 227-242. ISSN 1851-1732.

Several authors tend to consider the tourist products turn out to be the most important variable of the so-called marketing mix. Once the needs and wishes of the clients are identified, everything revolves around achieving success in developing tourism products that completely satisfy them. In this article the tourism products and their principal components are conceptualized; the role of experience in the formation of tourism products and the differences in existing relations between both terms is shown; and a critical analysis is made of one of the classifications of products in order to finally explain three types of existing tourism products in the Historical Centre of Havana, Cuba.

Palabras llave : Producto turístico; Oferta y demanda; Experiencias; Comercialización turística.

        · resumen en Español     · texto en Español     · pdf en Español