SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número5La evolución del marketing de destinos: Su sinergia con la planificación turísticaAnálisis de los procesos de producción y recepción de los artículos periodísticos sobre turismo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Bookmark


Estudios y perspectivas en turismo

versión On-line ISSN 1851-1732

Resumen

ALEN GONZALEZ, Mª Elisa; FRAIZ BREA, José Antonio  y  RODRIGUEZ COMESANA, Lorenzo. Evaluating the Use of Information Sources Prior to Travel and the Tourism Offices in the Destination. Estud. perspect. tur. [online]. 2009, vol.18, n.5, pp. 546-566. ISSN 1851-1732.

The tourist information plays a key role into the destination promotion, also has a great influence on the creation and on the tourism destinations image (O'Leary 2005). Thus it is important for destination managers knowing what information sources are used by tourists during their trip planning and the use of the tourist offices at the destination. These objectives will be conducted in this paper. The results showed the influence of some socio-demographic variables in the source of information selected prior to the visit and the importance of the tourist office as a channel to achieve the tourists' demands. Therefore the correct management of the tourist information into the tourist office seems to be crucial for the tourism development.

Palabras llave : Tourist offices; Satisfaction; Information.

        · resumen en Español     · texto en Español     · pdf en Español