SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número5Formación del licenciado en turismo: Investigación, epistemología y lenguajeProducción y transformación territorial: La gastronomía como atractivo turístico índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Bookmark


Estudios y perspectivas en turismo

versión On-line ISSN 1851-1732

Resumen

MENDES DA ROCHA NETO, João; FREIRE BORGES, Djalma  y  FURTADO, Edna Maria. Between Words and Wishes: Content Analysis of Hotel Advertising. Estud. perspect. tur. [online]. 2010, vol.19, n.5, pp. 761-775. ISSN 1851-1732.

The present paper investigates hotel advertising using qualitative methods to figure out why they use symbols (words) in those publicities with similarities regarding both direct and subliminal messages. The technique of content analysis was applied on the advertising of 40 hotels. The results indicated: a) the existence of different speeches in texts and meaning of publicities; b) the intention to construct, through slogans and words, a positive view about the city and the hotel), creating wishes and upgrading demands, besides promoting the capitalist system through benefits on tourism trips.

Palabras llave : Tourism; Content analysis; Tourist marketing; Qualitative analysis; Advertising.

        · resumen en Español     · texto en Español     · pdf en Español