SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número3Análisis de la viabilidad de la puesta en práctica de una cooperativa de turismo: Un estudio en el Estado de Minas Gerais, BrasilGestión de calidad del servicio de alimentos y bebidas: La importancia del manipulador de alimentos en la calidad del servicio hotelero de la ciudad de João Pessoa, Brasil índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Estudios y perspectivas en turismo

versión On-line ISSN 1851-1732

Resumen

AGUIAR BARBOSA, Marcos  y  FERREIRA ISAYAMA, Hélder. Resort, ocio y organización: Relaciones estratégicas. Estud. perspect. tur. [online]. 2012, vol.21, n.3, pp.745-762. ISSN 1851-1732.

Considering the need to review leisure in hotel enterprises, this study is focused on management strategies. The objective of this research was to conduct a literature review of the Brazilian studies on leisure resorts in the perspective of organizational strategy in order to identify how it is understood, processed and developed in these enterprises. The study shows the complexity of organizational and business environment in which resorts and consequently the leisure are immersed. The study demonstrates the complexity of business and organizational environments in which they are immersed in the resorts and therefore leisure. The social and economic situation, the consumer market, investors, the nature of the business, the management of each organization and strategic alliances showed an intricate web of relationships that have a decisive influence on participation in leisure organizational strategies of enterprises.

Palabras clave : Leisure; Resort; Strategy; Organization.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons