SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número21La norma argentina de construcción de tesauros IRAM 32057: necesidad de actualización. 1. El vocabulario controladoOportunidades y desafíos actuales de la investigación en Bibliotecología y Ciencia de la Información: el caso del Departamento de Bibliotecología de la Universidad Nacional de La Plata, Argentina índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Información, cultura y sociedad

versión impresa ISSN 1514-8327versión On-line ISSN 1851-1740

Resumen

NEVES, Barbara Coelho. Cognitive Approach in the Digital Inclusion Point in Bahia's Towns: methodologic Theoretical Framework. Inf. cult. soc. [online]. 2009, n.21, pp.31-49. ISSN 1514-8327.

This work shows the progress of the research that intended to understand the mediation process developed by the access points of digital inclusion (PIDs) in Bahia's towns (Brazil). It describes the first steps of the research, but progress is being made in concepts that allow us to understand the mediation process, focusing on the convergence of cognitive resources. The general purpose is to verify that the access models developed in Bahia's PIDs, which are considered of greater digital inclusion,  the convergence of resources (physical, digital, human and social). We present concepts of technology and mediation to contextualize the object and subject of study. The methodology is descriptive, with the adoption of multiple cases and study of a survey of 10 towns.

Palabras clave : Mediation; Digital inclusion; Cognitive approach; Access points for digital inclusion; Bahia (Brazil).

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons