SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número23Estrategias de difusión del conocimiento de los investigadores en la Facultad de Filosofía y Letras de la Universidad de Buenos AiresUna relectura del encuentro entre la Historia del Libro y la Historia de la Lectura: Reflexiones desde la Bibliotecología / Ciencia de la Información índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Información, cultura y sociedad

versión On-line ISSN 1851-1740

Resumen

BABINI, Dominique; GONZALEZ, Jessica; LOPEZ, Fernando  y  MEDICI, Flavia. Social Construction of Institutional repositories: The case of a Latin America and the Caribbean repository. Inf. cult. soc. [online]. 2010, n.23, pp.63-90. ISSN 1851-1740.

This article presents an analysis of institutional repositories -digital libraries and archives with collections of institutional academic and scientific output- from the "social construction of technology" perspective, which provides information on the relevant social groups whose needs must be taken into consideration when the design and implementation of institutional repositories takes place. The case of the Latin America and the Caribbean Social Science Council (CLACSO) 10 year old institutional repository is introduced from this perspective. A descripton of social groups involved in this case, mainly librarians, journal editors, academic and publishing sections of teaching and research institutions is included.

Palabras clave : Institutional repositories; Social construction of technology; Academic communications; CLACSO; Latin American Council of Social Sciences - Latin America - Caribbean.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons