SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número38El uso del archivo desde la perspectiva de los usuarios: El caso del Archivo Nacional Histórico de ChileEnseñanza e investigación, un contrapunto posible: Una experiencia en Planeamiento en el área de la información índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Información, cultura y sociedad

versión impresa ISSN 1514-8327versión On-line ISSN 1851-1740

Resumen

CARPALLO BAUTISTA, Antonio; FLORES HERNANDEZ, Yohana Yessica  y  BURGOS BORDONAU, Esther. The workshop of the binder Pedro Martínez in the Madrid society of the late eighteenth and early nineteenth century: The case of the Real Academia de Bellas Artes de San Fernando. Inf. cult. soc. [online]. 2018, n.38, pp.129-146. ISSN 1514-8327.

The aim of this study is to put into value the work done by the bookseller and bookbinder Pedro Martínez, with a bookstore and workshop in Madrid from the end of the eighteenth century until the first decade of the nineteenth century, at the Royal Academy of Fine Arts of San Fernando. This work was made through the consultation of the account books and other files of the Academy Archive and the analysis in situ of the bookbindings outlined in the documentation, thus getting to know better the type of bindings ordered, their prices, materials, recipients, for a better understanding of the history of the institution itself, the guild of booksellers, printers and bookbinders from Madrid and therefore from the society of that time in the city.

Palabras clave : Modern Age; Madrid; Royal Academy of Fine Arts of San Fernando; Pedro Martínez; Booksellers-Bookbinders.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons