SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue38The workshop of the binder Pedro Martínez in the Madrid society of the late eighteenth and early nineteenth century: The case of the Real Academia de Bellas Artes de San FernandoThe influence in Mexico of the international organizations in the matter of public information author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Información, cultura y sociedad

Print version ISSN 1514-8327On-line version ISSN 1851-1740

Abstract

FUSTER, Yanet  and  ROMANI PARADA, Djamila. Enseñanza e investigación, un contrapunto posible: Una experiencia en Planeamiento en el área de la información. Inf. cult. soc. [online]. 2018, n.38, pp.147-156. ISSN 1514-8327.

La experiencia de evaluación de los aprendizajes, mediante la aplicación de un parcial procesual en la unidad curricular Planeamiento en el área de la Información, nos interpela en torno a los vínculos entre enseñanza e investigación y en cuanto al rol docente en el ámbito universitario como articulador de las tres funciones: enseñanza, investigación y extensión. En este recorrido proponemos un acercamiento al trabajo desarrollado en el aula sobre qué se planifica en unidades de información tomando como muestra algunas unidades de información de Montevideo.

Keywords : Enseñanza; Investigación; Evaluación; Aprendizaje; Plan estratégico.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License