SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número38El taller del encuadernador Pedro Martínez en la sociedad madrileña de finales del siglo XVIII y primeros del XIX: El caso de la Real Academia de Bellas Artes de San FernandoLa influencia en México de los Organismos Internacionales en materia de Información índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Información, cultura y sociedad

versión impresa ISSN 1514-8327versión On-line ISSN 1851-1740

Resumen

FUSTER, Yanet  y  ROMANI PARADA, Djamila. Teaching and research, a possible counterpoint: The experience in Planning in the area of information. Inf. cult. soc. [online]. 2018, n.38, pp.147-156. ISSN 1514-8327.

The experience of evaluation of the learning through the application of a partial process in the curricular unit Planning in the area of Information questions us about the links between teaching and research and the role of teachers in the university field as an articulator of the three functions: teaching, research and extension. In this journey, we propose an approach to the work developed in the classroom on what is planned in information units taking as sample some units of information of Montevideo.

Palabras clave : Teaching; Research; Evaluation; Learning; Strategic plan.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons