SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número39Metodologías para el diseño de ontologías WebAplicaciones de la estadística al framing y la minería de texto en estudios de comunicación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Información, cultura y sociedad

versión impresa ISSN 1514-8327versión On-line ISSN 1851-1740

Resumen

MONTESI, Michela  y  VILLASENOR RODRIGUEZ, Isabel. Social impact of higher education institutions: A case study of the Universidad Complutense de Madrid. Inf. cult. soc. [online]. 2018, n.39, pp.37-60. ISSN 1514-8327.

This article aims to improve the understanding and evaluation of social impact of higher education institutions by the analysis of a specific case, that of the Universidad Complutense de Madrid. We obtained qualitative data through interviews about the institution's self-perception of its social performance, and, comparatively with 20 other institutions, quantitative data from the web (social mission and size of the institutional repository) and some social media (Twitter, ResearchGate, YouTube). Results corroborate the importance of quantitative comparable data in order to measure the social impact of higher education institutions.

Palabras clave : Social impact; Higher Education Institutions; Social Responsibility of Universities; Science Assessment; Alternative Metrics; Case Study.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons