SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número1Julio A. Roca y laConquista del desierto: monumentalización, patrimonio y usos del pasado durante las décadas de 1930 y 1940Montoneros y la resistencia: identidad política y estrategia de lucha (1970-1980) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Quinto sol

versión On-line ISSN 1851-2879

Resumen

MENDONCA, Mariana. What is to be done with undergraduates?: University policies in transition. Between authoritarianism and construction of dialogue (1966-1971). Quinto sol [online]. 2019, vol.23, n.1, pp.1-20. ISSN 1851-2879.  http://dx.doi.org/10.19137/qs.v23i1.2102.

In this paper we analyze the university policies taken place throughout the coup d'etat of 1966 under Onganía's (1966-1970) and Levingston's (1970-1971) presidencies. Accordingly, we reconstruct the strategies that were implemented during these years in order to build a dialogue with the university youth. We argue that these actions took place after the repression failed. For this purpose, we worked with primary and secondary sources, among which newspapers, journals and presidential speeches stand out.

Palabras clave : University policies; Revolución Argentina; Onganía; Levingston.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons