SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número6Evolución de algunos indicadores educativos de la Provincia de Río NegroFunciones de la memoria en los prólogos del libro del caballero Zifar índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Pilquen

versión On-line ISSN 1851-3123

Resumen

SANCHEZ, María Teresa. The teaching of literature in the polimodal level: Critical reflextions. Rev. Pilquen [online]. 2004, n.6. ISSN 1851-3123.

The teaching of Literature according to the Federal Law of Education for "Polimodal" level does not contemplate the Literaty study from the sociological point of view, an unforgibable emptyness, considering that nowadays the world is ruled, more than ever, by "production". Therefore, I consider that the literary approach in "polimodal" level cannot avoid paying attention to the way of working of Literature in society, especially in the institutions where its teaching is part of an "institutional agreement".

Palabras clave : Cultural production; Institutional agreement; Literary teaching.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons