SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número3¿De qué están hechos los discursos retóricos?Sensibilidades y rearticulaciones humanas y no humanas en la narrativa de Cristina Rivera Garza índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Anclajes

versión On-line ISSN 1851-4669

Resumen

DIAZ, Yunuen. Plagio y memoria: la reivindicación del falsificador de arte en la literatura de Georges Perec. Anclajes [online]. 2020, vol.24, n.3, pp.172-187. ISSN 1851-4669.  http://dx.doi.org/https://doi.org/10.19137/anclajes-2020-24311.

This article focuses on two novels by the French author Georges Perec (1936-1982) where the main characters are art forgers. In Portrait of a Man Known as Il Condottiere (1957-1960) a non-achieved story of counterfeiting is developed, while in A Gallery Portrait (1979) a family makes gallery owners, collectors and museums acquire fake works. The passage from one text to another represents a conceptual development in the author’s literature where, besides questioning the myths of originality and uniqueness, Georges Perec proposes to establish a relationship with the works of art that goes from history to memory.

Palabras clave : Georges Perec; French Literature; Literary criticism; Twentieth-Century; France.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )