SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número1Orientando e incluyendo Poblaciones vulnerabilizadas: Proceso de Orientación Vocacional en el Bachillerato Popular Trans Género Mocha Cellis índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Orientación y sociedad

versión On-line ISSN 1851-8893

Resumen

KANJE, Nora Julia. Guiding and including vulnerable-driven populations: Process of Vocational Guidance in the Transgender Popular Mocha Cellis High School. Orientac. soc. [online]. 2018, vol.18, n.1, pp.7-15. ISSN 1851-8893.

The work presents a vocational guidance proposal that was carried out in the Transgender Popular "Mocha Cellis", High School in 2014. The intention is to promote reflection on the transgender population in terms of social and educational inclusion, and contribute to give visibility to the difficulties they experience. The proposal invites counselors to reflect on their own choices; such as the way to think about transgender population; and to assume the design of ethical guiding approaches

Palabras clave : Inclusion; gender; ethics; hospitality; vulnerable-driven.

        · texto en Inglés

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons