SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número1Narrativa, mundo sensible y educación docenteEntre identificación y subjetivación: Notas sobre la construcción de subjetividades políticas en movimientos populares índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Estudios de filosofía práctica e historia de las ideas

versión On-line ISSN 1851-9490

Resumen

RAMALLO, Francisco. Decolonial pedagogíes in History Didactics. Estud. filos. práct. hist. ideas [online]. 2017, vol.19, n.1, pp.55-64. ISSN 1851-9490.

In this article we intend to have the emerging field of reflection on decolonial pedagogies and History Didactics converge, by emphasizing a number of considerations which concern the teaching and learning of History as a school subject.  We thus aim at understanding the role of this social science in creating narratives that support and imagine "other possible worlds" as a means to denaturalize the painful, still prevailing coloniality. In order to achieve this we delve into our own teaching practice of the History of Africa and African descendants as a way to think, feel and bet on decolonial pedagogies from the perspective of our daily experience (and inside the education system).

Palabras clave : Decolonial pedagogies; History Didactics; Coloniality; Africa; Curricular Designs.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons