SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24Notarial Intermediation in Economic Interaction: Confidence, Information and Connections in Early Buenos AiresThe Mitre legacy: Museums, monuments and tribute actions on the construction of Bartolomé Mitre as a national hero author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Prohistoria

On-line version ISSN 1851-9504

Abstract

BUSTAMANTE VISMARA, José  and  SCHOO, Susana. Estados y educación a través de un motín estudiantil: Concepción del Uruguay, 1864. Prohistoria [online]. 2015, vol.24, pp.101-122. ISSN 1851-9504.

Un motín de estudiantes contra su rector ocurrido en el Colegio de Concepción del Uruguay en 1864 es tomado como nudo para atender a la organización de los colegios nacionales en Argentina en el siglo XIX. Además de aludir a cuestiones historiográficas y propias del contexto en que se emplaza la institución, con la descripción del tumulto se busca atender a los modos en que el estado nacional, el estado provincial y la comunidad educativa se articularon en la construcción de instituciones

Keywords : Educación secundaria; Construcción del Estado; Estudiantes; Concepción del Uruguay; Siglo XIX.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License