SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.37 número1“De la ilusión al desencanto": Senegaleses en Buenos Aires y la construcción de representaciones respecto a su migración índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Runa

versión On-line ISSN 1851-9628

Resumen

RUA, Maximiliano. Las prácticas de escritura en el entramado escolar: entre conocer, saber y conocimiento. Runa [online]. 2016, vol.37, n.1, pp.105-121. ISSN 1851-9628.

The article states that writing practices in daily school life materialize the educational background of the subjects involved. To do this, it examines practices in the classroom in a state-run primary school in the Province of Buenos Aires during 2011. The analysis of the classes observed provides a description of the relational network in which writing practices take place. This network allows us to view the process of construction of knowledge between non-school knowledge and school knowledge in relation to the uses of written language. The classes we observed also allow us to explore the way in which writing practices articulate differential assessments of the uses of written language in the context of socio-historical processes that go beyond educational institutions.

Palabras clave : School; Writing; Extra-school; Knowing; Knowledge.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons