SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue28Cashfow: Play, financial self-help, and the production of economic subjectsBreakfast at Buck's: Informality, intimacy, and innovation in Silicon Valley author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Apuntes de investigación del CECYP

On-line version ISSN 1851-9814

Abstract

FIGUEIRO, Pablo Javier. The quiniela: A playful theodicy of everyday life. Apunt. investig. CECYP [online]. 2016, n.28. ISSN 1851-9814.

El presente trabajo abordará la trama del juego de la quiniela a partir de su cotidianeidad en la vida de los jugadores, pero cuya dimensión lúdica es apenas uno de los aspectos que conlleva. La quiniela puede ser indagada como un juego con presencia diaria no sólo a través de la ritualidad con la que se la juega, sino también de la economía que involucra, de las signif-caciones que adquieren los hechos más banales de la vida diaria, de las esperanzas que suscita entre sus adeptos y las implicancias que adquieren las ganancias económicas y simbólicas que puedan sucederse. Se propondrá, en este sentido, interrogarla como un bien de salvación cotidiano.

Keywords : Quiniela; juegos de apuesta; vida cotidiana; teodicea lúdica; Quiniela; gambling games; daily life; playful theodicy.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License