SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número21El sistema nacional de orquestas juveniles e infantiles de Venezuela: La escuela que aprendeLa re-invención de América Latina índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Estudios - Centro de Estudios Avanzados. Universidad Nacional de Córdoba

versión On-line ISSN 1852-1568

Resumen

LOPES DE CAMARGOS, Moacir. Reflexiones acerca de la enseñanza del castellano en Brasil: variantes linguísticas y arte prehispánico. Estud. - Cent. Estud. Av., Univ. Nac. Córdoba [online]. 2009, n.21, pp.53-63. ISSN 1852-1568.

This paper aimes at briefly describing the history of the teaching of Spanish in Brazil. I here comment the appearence of MERCOSUR, which encouraged the teaching and learning of Spanish in the biggest Latin America country. I also discuss the hegemonic discourse present in the wish of learning the language, the treatment given to the Latin America Spanish variants and pre-Hispanic art. The corpus on which I base my análisis consist of didactic handbooks adopted by the Triângulo Mineiro schools. As theorical framework I follow the work of researches such as Bugel, Domínguez, Kulikowski, Montañés among others

Palabras clave : Spanish language; Linguistic policies; MERCOSUR; Linguistic variants; Pre-hispanic art.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons