SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número40Una mirada de y desde la antropología: la ciencia y la tecnología como objetos de reflexión antropológicaDos conceptos andinos para pensar la sociedad contemporánea: wakcha/qhapaq, o ¿por qué no existe la palabra ‘pobre’ en quechua? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Papeles de trabajo - Centro de Estudios Interdisciplinarios en Etnolingüística y Antropología Socio-Cultural

versión On-line ISSN 1852-4508

Resumen

SANCHEZ SANCHEZ, Gerardo et al. La evaluación formativa en la enseñanza de historia, geografía y ciencias sociales. Pap. trab. - Cent. Estud. Interdiscip. Etnolingüíst. Antropol. Soc. [online]. 2020, n.40, pp.20-34. ISSN 1852-4508.

In our educational system, the evaluation of learning is a practice focused on results, therefore, on its social function. Currently, the Decree 67/2018 poses the challenge with a formative evaluation that must begin its implementation in 2020. This qualitative research based on a multiple case study seeks to analyze how the formative evaluation is implemented at the teaching of History, Geography and Social Sciences, at schools in the province of Talca. The results indicate a pedagogical practice with the presence of the pedagogical function of evaluation, conditioned by the standardization of the educational system.

Palabras clave : Learning; Pedagogical Practices; Formative Evaluation; Feedback; Standardization..

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )