SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número1Ruralidad y estado nutricional. Un estudio en la población de Magdalena (provincia de Buenos Aires, Argentina)La "Casa de la Cultura" como elemento de activación patrimonial. El caso de estudio del pueblo histórico de Concepción de la Sierra. Misiones, Argentina índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista del Museo de Antropología

versión impresa ISSN 1852-060Xversión On-line ISSN 1852-4826

Resumen

MELGAR*, María Fernanda  y  TUNINETTI, Verónica Mercedes. Museums and intergenerational linkage. Assessment study of an educational proposal. Rev. Mus. Antropol. [online]. 2017, vol.10, n.1, pp.87-96. ISSN 1852-060X.

Museums are presented as social spaces. Places to and interactwithothers, and to link differentgenerations. Children and adultsexchangetheir ideas aboutobjects, thehistory, and aboutstoriesthat are passedon. Museums resort to differentstrategies to convenefamilies. One of thestrategies has beengames and toys. Wepresenttheoreticalperspectivesonmuseums and intergenerationallinkage, childhood and oldage as social constructions and games and toys as opportunitiesforcreativity in museums. We describe a studyontheevaluation of theparticipants of a proposaldeveloped in a museum in thecity of Río Cuarto calledSpaces to meet: games and toys in themuseum. As a result, we can highlightthepositive responses of theparticipants, consideringthattheproposalallowsforsharinganenrichingexperience in social terms.

Palabras clave : .

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons