SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 issue1The Difficult American Otherness: the Dispute for the Images and the Conflict over Names author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Cuyo

On-line version ISSN 1853-3175

Abstract

TORCHIA ESTRADA, Juan Carlos. Juan Baltasar Maziel y su contribución a la enseñanza de la filosofía en el Río de la Plata. Cuyo [online]. 2012, vol.29, n.1, pp.11-46. ISSN 1853-3175.

Se intenta una contribución al conocimiento de la enseñanza de la filosofía en el Colegio de San Carlos de Buenos Aires hacia fines del siglo XVIII. Para ello se examinan las propuestas de Juan Baltasar Maziel (1727-1788) para dicho Colegio en materia de Filosofía, Teología y Derecho. Esta información se complementa con la exposición de otras ideas jurídico-políticas de Maziel, en el contexto de su actividad eclesiástica.

Keywords : Filosofía en el Río de la Plata; Siglo XVIII; Colegio de San Carlos de Buenos Aires; Juan Baltasar Maziel (1727-1788).

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License