SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número32 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Cuadernos del Centro de Estudios en Diseño y Comunicación. Ensayos

versión On-line ISSN 1853-3523

Resumen

FIRSZT, Alejandro. Objetivos, procesos y resultados en la educación editorial. Cuad. Cent. Estud. Diseño Comun., Ens. [online]. 2010, n.32, pp.9-12. ISSN 1853-3523.

The human evolution modified structures and procedures of all kind, and the reading has not been outside this act. From Gutenberg to the publishing reticule, the function to read opened the way to the function to see. Today a page is watched and perhaps nor it is reached to read. The education of the publishing universe looks for to explore so much the graphical aspect as the conceptual one, trying to return to the source in search of basic answers to questions like; Why we read? Chained matters and contents produce the structural scaffolding necessary to manage to solve own problems of communication of the text composition on the plane.

Palabras clave : Education; History; Graphic design; Book; Reading; Creation; Project.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons