SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número35Los públicos de las comunicaciones financierasComunicación Interna y formación profesional índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Bookmark


Cuadernos del Centro de Estudios en Diseño y Comunicación. Ensayos

versión On-line ISSN 1853-3523

Resumen

LOJO, Andrea Paula. Los públicos internos en la construcción de la imagen corporativa. Cuad. Cent. Estud. Diseño Comun., Ens. [online]. 2011, n.35, pp. 85-94. ISSN 1853-3523.

This article refects about the internal public with the aim to define its role and relevance in the organizations; as as much contributor of the process of origin and obtaining of information, like also in the construction of the mental mental structures of the external public that it precedes to the generation of the organizational bonds. For this, internal communication, internal public, organizational culture and corporative communication, have to be tied to image construction process. Finally, it deepens on the new technologies and the new communicational paradigm, in which the internal public definitively assumes its role as a spoke person.

Palabras llave : Communication people; Corporate communications; Corporate image; Dircom; External public; institutional communication; Internal public; New technologies; Organizational communication; Public Relations; Spokeperson.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · pdf en Español