SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número38 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Cuadernos del Centro de Estudios en Diseño y Comunicación. Ensayos

versión On-line ISSN 1853-3523

Resumen

CASTILLO BELTRAN, Paola Andrea. Criterios transdiciplinares para el diseño de objetos lúdico-didácticos. Cuad. Cent. Estud. Diseño Comun., Ens. [online]. 2011, n.38, pp.83-164. ISSN 1853-3523.

This investigation tries to set out how industrial design takes part through the project process in the design of playful-didactic objects for children, pointing out different concepts given by other fields from knowledge (evolutionary psychology, mental psychology, learning, playful, didactic, semiotics). Considering design like a discipline or a synthetic axis in the configuration that obliquely materializes and organizes these concepts in a whole: the object; one looks for to establish the existing criteria and relations to project a playful-didactic object. These criteria would optimize the attainment of objectives of planned learning and development, as soon as the object configuration is handled in the conjunction of different integrated factors through the object configuration.

Palabras clave : Children; Didactic; Industrial design; Learning; Object; Playful; Shape; Transverse discipline.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons