SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número39Alquimia de lenguajes: alfabetización, enunciación y comunicaciónLa publicidad, el lenguaje del consumo: Redefinición y prospectiva índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Cuadernos del Centro de Estudios en Diseño y Comunicación. Ensayos

versión On-line ISSN 1853-3523

Resumen

ROBLES, Beatriz. De la educación lineal secuencial hacia una pedagogía narrativa audiovisual en la era digital. Cuad. Cent. Estud. Diseño Comun., Ens. [online]. 2012, n.39, pp.19-27. ISSN 1853-3523.

The article explores the special features existing in audio-visual education in the formal education. The main problem appears when redefining the contents that would have to be included in the educative process, in relation to the new languages that entail the audiovisual technologies. But also contradictions between a type of present sequential education exist that cannot reduce the existing breach between the young people who were born with these new languages and the traditional curricula. The idea is to identify how this complex reality affects the new generations, and to try to investigate in new pedagogies that include digital multimedial reality.

Palabras clave : Audiovisual communication; Audiovisual language; Audiovisual narration; Audiovisual pedagogy; Hypermedia; Hypertext; Identity narration; Intertextuality; Narrative pedagogy.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons