SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número40Comunicación e imagen en crisis: análisis de empresas de telecomunicaciones en Chile tras el 27F de 2010Repensar la comunicación en las organizaciones: Del pensamiento en línea hacia una mirada sobre la complejidad de las prácticas comunicacionales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Bookmark


Cuadernos del Centro de Estudios en Diseño y Comunicación. Ensayos

versión On-line ISSN 1853-3523

Resumen

IURCOVICH, Patricia. La Pequeña y Mediana empresa y la función de la comunicación. Cuad. Cent. Estud. Diseño Comun., Ens. [online]. 2012, n.40, pp. 79-84. ISSN 1853-3523.

The article approaches the problematic of small and medium companies at the time of incorporating communication strategies in its organizational structures. The commom knowledge that sustains that integrated communications, advertising and corporate image campaigns, Social corporate Responsibility and other components of the communication belong only to great Corporations is a myth that still survives in the corporate management imaginary. In a competitive and complex market, every organization has a strategy, implicit or explicit, good or bad, to short or long term and each organization must compete against others. Competitive advantage arises from having a plan and a methodology that surpasses the one of the competition and a human equipment highly enabled. Good managed integrated communications can be affordable to any company and with a high performance as long as they are managed by professionals who can design an effective plan with the adapted tools to fulfill the objectives awaited.

Palabras llave : Communicational management; Corporate image; Integrated communications; Small and medium companies; Social networks.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · pdf en Español