SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número40Repensar la comunicación en las organizaciones: Del pensamiento en línea hacia una mirada sobre la complejidad de las prácticas comunicacionalesTecnología y organizaciones: de la comprensión a la intervención índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Bookmark


Cuadernos del Centro de Estudios en Diseño y Comunicación. Ensayos

versión On-line ISSN 1853-3523

Resumen

MENANTEAU, André. Transparencia y comunicación financiera. Cuad. Cent. Estud. Diseño Comun., Ens. [online]. 2012, n.40, pp. 97-106. ISSN 1853-3523.

In this article, the author focuses on the kindness of financial processes modernization, the opening of the communications and how them benefits the country, the financial system, the public interest and the consumers. The interesting thing of this process that has accelerated tremendously in the last ten to fifteen years, is that from the point of view of communications, it has generated a difusing effect that goes beyond transparency and the obligatory nature of doing things well. It has caused a shift of paradigm in the communications as they were known up today; it has changed the role of the corporate spokesman, the role of communications companies, the role of the press as intermediary in the delivery of the information, the role of the companies in the matter of corporate governance and their relation with stakeholders and even the role with consumers.

Palabras llave : Stakeholders; Consumer; Corporate communication; Corporate governance; Financial communication; Press; Stakeholders; Transparency.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · pdf en Español