SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número61Lo narrado en imágenes (o las imágenes narradas). Ficciones, pruebas, trazos y fotografías en las publicaciones de los escritores en blogs índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Cuadernos del Centro de Estudios en Diseño y Comunicación. Ensayos

versión On-line ISSN 1853-3523

Resumen

VIGNA, Diego. Lo narrado en imágenes (o las imágenes narradas). Ficciones, pruebas, trazos y fotografías en las publicaciones de los escritores en blogs. Cuad. Cent. Estud. Diseñ. Comun., Ensayos [online]. 2017, n.61, pp.1-10. ISSN 1853-3523.

The relationships between the written production and virtual universe that emerge from the popularization of digital formats led to think about a phenomenon that expanded the tensions between print culture and digital culture. In the context of “technological explosion,” the weblog was incorporated by writers to explore new facets of work and linking. In this paper I work with one facet developed by writers: the mixture between text, image, sound and audio, even if that crossing had not been conceived before as “everyday” routines of publications, regardless if they were fictional or marginal texts. The analysis of writers’ blogs has been a further example of the brand of an era: voices that were actually screen text and therefore the word that was and is translated into an image. The images are part of the authors’ texts, their plots, their plans, and the experimentation between verbal and visual language. It becomes ever more evident in their crosses and mutual infuences.

Palabras clave : blogs de escritores - cultura impresa - cultura digital - producción escrita - ambiente hipermedial.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons