SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número40  suppl.1¿La decisión de Sophie?: Justicia, política y triage en tiempos de pandemiaEl Colegio Profesional de Trabajo Social del sur de Santa Fe: Análisis de la dimensión témporo-espacial durante la pandemia de 2020 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Temas y Debates

versión On-line ISSN 1853-984X

Resumen

BOSCHETTI, Silvina et al. Tensions and Challenges in the Teaching and Learning Process of the Professional Practice of Social Work in the Context of the Covid-19 Pandemic. Temas debates (En línea) [online]. 2020, n.40, suppl.1, pp.141-148. ISSN 1853-984X.

Due to quarantine/isolation policies, known as Social, Preventive and Mandatory Isolation measures in the context for Covid-19 pandemic, has faced a change in Social Work academic formation and questioned traditional modes and fundamentals of Professional Practice’s dictation. In this writing, we share the proposal of the athenaeums as a device in the teaching-learning process that contributes to not falling into the paradox of a practice “without practices” nor in the immobility of the perplexity that this disruptive and unprecedented situation produces.

Palabras clave : Professional practices; Covid-19 pandemic context; Athenaeums.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons