SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número42En torno a las palabras: Competencia" y "competencia profesional índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Propuesta educativa

versión On-line ISSN 1995-7785

Resumen

SOBRINO MORRAS, Ángel. Contributions of connectivism as a post-constructivist pedagogy. Propuesta educativa (Online) [online]. 2014, n.42, pp.39-48. ISSN 1995-7785.

Connectivism describes learning as a process of creating a network of personal knowledge, a view that is congruent with the ways in which people teach and learn in the Web 2.0. While connectivism offers an interesting option in achieving student-centered learning, there are a number of problems facing its adoption as learning theory. The aim of this article is to evaluate the latest contributions of connectivism for improving teaching, not so much as a learning theory as pedagogy: gamification, flipped learning, new MOOC…

Palabras clave : Conectivismo; Web 2.0; Pedagogical Theory; Learning.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons