SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número44La reforma de la escuela media: un anhelo frustrado índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Propuesta educativa

versión On-line ISSN 1995-7785

Resumen

PINKASZ, Daniel. Sobre la escuela como eje del cambio de las políticas de educación secundaria en Argentina. Propuesta educativa (Online) [online]. 2015, n.44, pp.8-23. ISSN 1995-7785.

Since the seventies in the development countries and from the nineties in Latin America, there has been a recurring discussion about the axes or key "levers" should be applied to effect changes in the whole educational systems. Each effort in last decades: structural policy reforms, policy focused on production function, on human resources, among others, took principles and assumptions from theirs own "changes theories". Over the past decade, has appeared a new generation of policies and programs for which the unit of change would be school instead of the educational system. This article reflects on this model of change and tries to make an analytical exercise based on a case study of the Programa de Mejora Institucional para la escuela secundaria applied in a province of Argentina.

Palabras clave : High school; Educational reforms; Argentine education system; Institutional improvement program.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons