SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número2Raquel Camaña: pedagogía social, moral y sensibilidad en el comienzo del siglo XX“Desratizar la enseñanza es una tarea auténticamente nacionalista…”: La polémica sobre el nacionalismo y la escuela nueva: (1925-1941) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Historia de la educación - anuario

versión On-line ISSN 2313-9277

Resumen

GAGLIANO, Rafael S. “Wanted a teacher!” La reforma del profesorado secundario en la obra de Wilhelm Keiper. Hist. educ. anu. [online]. 2015, vol.16, n.2, pp.125-139. ISSN 2313-9277.

This article aims at analyzing the conditions at the time of creation of the National Teachers’ Training School. The study is based on sources coming from the written work of its first director, Dr. Wilhelm Keiper. It questions the political and pedagogical controversies of the first Centenary, focusing mainly in the critiques and polemics of teachers’ training for the secondary school. The work problematizes Dr. Keiper’s discourse, the formative aims of the Institute and the specificity of its study plan aimed at understanding adolescent subjects on the part of trained and professional teachers.

Palabras clave : National Teachers’ Training School; Dr. Wilhelm Keiper; Teachers’ Training; Professional Identity.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons