SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número2História da Educação Indígena no Brasil: percursos de pesquisasRevisitando la Casa del Estudiante Indígena, México (1924 - 1932) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Historia de la educación - anuario

versión On-line ISSN 2313-9277

Resumen

RICARDES, Mariano. Educación y pueblos indígenas. Aportes recientes de la historiografía de la educación en Argentina. Hist. educ. anu. [online]. 2017, vol.18, n.2, pp.1-10. ISSN 2313-9277.

In this paper we propose a review of the themes , concepts and approaches that guided the historical research on education for native people in Argentina in the last thirty years. The study is organized on the base of three thematic nucleus that synthesize their objective. The first refers to the study of discourses and representations about native people in school reading books. The second , addressing the study of conceptions and e ducation projects for native childre n . Finally , the third nucleus is in a comparative relation with the studies on the native access to literacy in very areas.

Palabras clave : Historiography , education , native people..

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons