SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número1Poder, cuerpos y representaciones sobre lo masculino, entre policías y jugadores de rugbySujetos a una disciplina que disciplina: Un análisis crítico de las prácticas de gimnasia dominantes en el gimnasio índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación Física y Ciencia

versión On-line ISSN 2314-2561

Resumen

PICH, Santiago  y  PURCOTE FONTOURA, Mariana. Educ. fís. cienc. [online]. 2013, vol.15, n.1, pp.00-00. ISSN 2314-2561.

This paper is the result of a research based on the school culture concept, which object is the specific school culture of the physical education (PE) within a school for youth and adults situated in Curitiba - PR. Methodologically we followed the principles and concepts of the ethnomethodology, that led us to a long immersion in the research field. The main results of the research show the relevance of the teacher identity for constituting the school culture of the PE, as well the paradox resulting of a mere theoretical approach: on the one hand this school culture show us the importance of the disruption with the PE´s tradition based on the notion of "activity", and on the other hand reveal the necessity of the body experience as a fundament to build a theoretical construct.

Palabras clave : Physical education; School culture; Youth and adults education.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons