SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número2Nordic Walking, modalidad terapéutica contra la fatiga relativa al cáncerAnálisis sobre la eficacia de niveles moderados de actividad física para reducir el riesgo de padecer enfermedades cardiovasculares, Un Meta-análisis índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación Física y Ciencia

versión On-line ISSN 2314-2561

Resumen

MORENO MOLINA, Bastián Andrés. Acción y cognición: una educación física de la acción presente. Educ. fís. cienc. [online]. 2014, vol.16, n.2, pp.00-00. ISSN 2314-2561.

This paper aims at presenting a reflection on the biological principles of perception and action in living beings in general and humans in particular. The development of this study has the intention to make new theoretical advances in the understanding of human beings and in the formulation of body education focused on co-determination of the action and cognition beyond the traditional mechanistic body thesis of modern physical education. In order to do this, different research authors are recognized with special emphasis on the work of Francisco Varela, identifying key concepts to guide an enactive approach from a criticism to the representationalist program. Finally, general principles that describe body Education from enactivism are suggested.

Palabras clave : Body; Action; Cognition; Body education; Enactivism.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons