SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.1 número14PRÁCTICAS INCLUSIVAS EN EL NIVEL SECUNDARIO: LA EXPERIENCIA DESDE LA PERSPECTIVA DE UNA ESTUDIANTE CON DISCAPACIDAD índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la Escuela de Ciencias de la Educación

versión impresa ISSN 1851-6297versión On-line ISSN 2362-3349

Resumen

ACEVEDO LEON, Diego Fernando. SENTIDO DE ESCUELA EN JÓVENES DE AMÉRICA LATINA: TENDENCIAS INVESTIGATIVAS . Rev. Esc. Cienc. Educ. [online]. 2019, vol.1, n.14, pp.1-14. ISSN 1851-6297.

This article analyzes the state of the art on the meaning of the school in countries such as Mexico, Chile, Argentina and Colombia from 2000 to 2016. Initially the term meaning is defined from the philosophy and researches are related based on elements common to the meaning of the school. Subsequently, six tendencies are identified in relation to the meaning of the school and to the meaning of this as social and identity space, in school trajectories and social representations, as future expectation and as well as from the loss of meaning.

Palabras clave : Meaning of the school; Assessment of school; Representations of the school.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons