SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número18¿Liberales o proteccionistas?: Estrategias económicas contrapuestas en la cadena automotriz argentina en las décadas del ‘60 y ‘70Argentinos en España: una comparación entre la inserción laboral de exiliados y migrantes económicos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Avances del Cesor

versión impresa ISSN 1514-3899versión On-line ISSN 2422-6580

Resumen

AVALLE, Gerardo. Teachers' union struggle: An analysis of trade union resistance in Santa Cruz, Argentina. Av. Cesor [online]. 2018, vol.15, n.18, pp.23-44. ISSN 1514-3899.

The present paper offers an interpretation of the teachers' union dispute in Santa Cruz, emphasizing two central contentious events, which took place in 2004 and 2007. The proposed approach seeks (from a microphysical perspective, from the discourse and practice of the union actors) to reconstruct the cycle of contentions, the repertoires of struggle, and the processes of subjectivation that emerge from the conflicts, paying special attention to the operatives and state devices put into play. We conducted the analysis based on in-depth interviews with unionized teachers, using the techniques of analysis of discourse and of frames or "framing of action".

Palabras clave : Unions; Collective action; Subjectivity.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons