SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número22“Á la vuelta de pocos años tendríamos regenerado nuestro servicio doméstico”.: Las escuelas de sirvientas en la ciudad de Córdoba (Argentina, primeras décadas del siglo XX)Solidaridad y conflicto entre combatientes del Grupo de Artillería 3 del Ejército Argentino en la guerra y posguerra de Malvinas: Solidarity and conflict between fighters of the Group of Artillery 3 of the Argentine Army during Falklands war and postwar índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Avances del Cesor

versión impresa ISSN 1514-3899versión On-line ISSN 2422-6580

Resumen

CAMMAROTA, Adrián. To nationalize and to educate: problems of common education in the National Territories (1890-1940). Av. Cesor [online]. 2020, vol.17, n.22, pp.23-50. ISSN 1514-3899.

The objective of the work is to analyze primary education in the National Territories between 1890 and 1940. From a social history starting point, weaddress a set of problematic knots that central power had to carry out the educational venture, namely: the role of local communities in the demands for the creation of schools, the material conditions of buildings, budgetary limitations, the question of the "nationalization" of indigenous communities and, finally, the control of foreign prívate schools.

Palabras clave : Education; National Territories; Nationalism; Demands; Local communities.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons