SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
available issuesvol.24 issue1 author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing   RSS

Historia de la educación - anuario
On-line version ISSN 2313-9277

 

Table of contents
Hist. educ. anu. vol.24 no.2 Ciudad autonoma de Buenos Aires. Dec. 2023

 Editorial
  
 ·  Editorial
Frechtel, Ignacio; Assaneo, Agustín

        · text in Spanish     · Spanish ( pdf )
  
Comentarios en dos tiempos para introducir un dossier sobre 40 años de democracia en Argentina (scriptum y postscriptum en tiempos electorales)
Diamant, Ana; García, Natalia

        · text in Spanish     · Spanish ( pdf )
  
What do young people do to the past? New generations and memory policies
Raggio, Sandra María

        · abstract in English | Spanish     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )
  
The National Pedagogical Congress as historical revenge: the participation of the Catholic Church from the voice of a group of catholic women (Province of Buenos Aires, 1984-1988)
Mendez, Jorgelina; Vuksinic, Natalia

        · abstract in English | Spanish     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )
  
“Escuelita de Famaillá”: the journey from the school of horror to the school of life (1975 to 2023)
Rojkés, Silvia Perla; Laks, Sofía Liliana

        · abstract in English | Spanish     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )
  
Argentina like as feeling. Notes about the Víctor Massuh’s intellectual contribute forehead the democracy dilemmas
Southwel, Myriam; Montivero, Emmanuel

        · abstract in English | Spanish     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )
  
The rionegrina secondary school in the democratic transition
Martínez, Rocío Belén

        · abstract in English | Spanish     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )
  
Education, memory and democracy: state educational materials production regarding democracy’s 40 years
Adamoli, Celeste

        · abstract in English | Spanish     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )
  
University normalization in San Luis, between the visible and the sayable (1984-1986)
Riveros, Sonia Elizabeth

        · abstract in English | Spanish     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )
  
The permanent university. Legacy of authoritarian normalization for the post-dictatorship
Unzué, Martín

        · abstract in English | Spanish     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )
  
History, disputes and policies in the organization of admission to national universities in Argentina
García, Pablo Daniel

        · abstract in English | Spanish     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )
  
 Reseñas
  
 ·  Experiencias alternativas de formación y prácticas docentes en la Argentina durante las primeras décadas del siglo XX. Las propuestas de Rosario Vera Peñaloza y Clotilde Guillén De Rezzano
Dono Rubio, Sofía

        · text in Spanish     · Spanish ( pdf )
  
 ·  XII Jornadas Argentinas de Historia de la Educación Argentina y Latinoamericana / III Encuentro de investigadores en formación
Alexandre, Julieta; Carou, Delfina; Flores, Cristhian; Libfrand, Melisa; Pavone, Ignacio

        · text in Spanish     · Spanish ( pdf )
  
 ·  Carrizo, B. y Giménez, J. C. (coordinadores) (2022). Sinfonía Mantovani. Polifonía de un intelectual entre educación y política. 1 ra edición. Rosario: CB Ediciones, 340 pp. ISBN 978-987-48133-8-1
Guida, María Eugenia

        · text in Spanish     · Spanish ( pdf )
  
 ·  Guic, L. (2023). El gobierno de la educación común. Estudio de las políticas educativas del Consejo Nacional de Educación hacia el Centenario de la Revolución de Mayo. Buenos Aires: Editorial Teseo libros-UNLa, 518 pp. ISBN 978-987-723-367-4
Gutiérrez, Gabriel Gustavo

        · text in Spanish     · Spanish ( pdf )
  
 ·  Departamento de Cultura Física de la Universidad Nacional de La Plata (1929-1946). Producción, transmisión, circulación, resignificaciones y resistencias de masculinidades y feminidades en la enseñanza media
Kopelovich, Pablo

        · text in Spanish     · Spanish ( pdf )
  

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License